Regulamin Reklamacji

Regulamin Reklamacji

Dokładamy wszelkich starań aby Państwa auto było zgodne z opisem, który otrzymaliście na wcześniejszych etapach procesu zakupowego. To jest podstawowym celem naszych działań w zaspokajaniu Państwa satysfakcji. Samochody, które oferujemy są z zasady używane i mają prawo się zepsuć lub zużyć w zależności od konkretnej sytuacji. Mając na uwadze, że każda sytuacja będzie pewnie i tak inna chcemy niemniej przedstawić poniżej najważniejsze, ogólne zasady świadczenia usług reklamacyjnych wynikających z rękojmi.

Podstawa prawna: art. 558 Par.1 Kodeksu Cywilnego Więcej dowiesz się bezpośrednio na stronie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

W przypadku samochodów, które oferujemy prosimy uwzględnić zatem co następuje

    WYŁĄCZENIA

  1. Wady, które Państwo zgłaszacie nie mogą dotyczyć:
    • części eksploatacyjnych (klocki hamulcowe, żarówki, akumulator, opony, wycieraczki szyb, okładziny sprzęgłowe, inne podlegające zużyciu w trakcie używaniu pojazdu części)
    • części pojazdu, które nie są eksploatacyjne ale mają określony okres (resurs) użyteczności. (turbina, alternator, skrzynia biegów, inne) Tutaj w zależności od przebiegu i/lub rocznika pojazdu będziemy informować Cię indywidualnie o stanie tej części w chwili zakupu oraz o ograniczeniach w Państwa prawach z tytułu rękojmi. Nie możemy brać na siebie ryzyka rękojmi w przypadku pojazdów, które mają wiele wyeksploatowanych części z uwagi na wysoki przebieg czy wiek pojazdu, z drugiej strony to Państwa decyzja zawsze jest na końcu. My opisujemy i dostarczamy samochody.
    • dopiero w sytuacjach, które będą świadczyły o braku Państwa wiedzy lub właściwej oceny sytuacji, już na etapie selekcji odrzucimy wskazywane przez Państwa oferty pojazdów do zakupu. Z naszej strony zaoferujemy usługę logistyczną importu pojazdu, to znaczy Państwo będziecie bezpośrednio Kupującym dany pojazd a my pomożemy w jego imporcie. Wtedy ocenimy też Państwa ryzyko w takim pojeździe i poinformujemy o tym przed zakupem lub w chwili zakupu, najczęściej pisemnie!
    • dodatkowo w chwili zakupu pojazdu Doradca poinformował Państwa na pewno o sumie ewentualnych kosztów lub o czynnościach do wykonania w pojeździe aby dane auto użytkować bezproblemowo. Możecie zostać tutaj informowani w szczególności o konieczności wymiany opon, klocków hamulcowych, wymianie oleju, regeneracji części. Te czynności obsługowe powinny być pokrywane w pierwszej kolejności z tego budżetu, o którym mowa w tym akapicie, w szczególności w zakresie części eksploatacyjnych.
  2. W trakcie zakupu, podczas negocjacji ceny, nasi Klienci otrzymują od sprzedawców rabaty i upusty, które przenosimy dla Państwa korzyści na was właśnie. PAMIĘTAJCIE, że nie możecie też reklamować rzeczy i części, których stanu byliście świadomi w trakcie zakupu, że są uszkodzone, zużyte lub naprawiane, jeśli jeszcze być może dodatkowo dostaliście upust cenowy na daną konkretną wadę pojazdu, lub na pojazd w całości. Wady ujawnione podczas zakupu i podane do wiadomości Państwa nie mogą stać się ukrytymi ponownie.
  3. Nie mogą być przedmiotem Państwa roszczeń wobec nas!
    1. powtórnie lakierowane lub naprawiane blacharsko części pojazdu
    2. niedziałające elementy wyposażenia elektrycznego w pojeździe
    3. brakujące płyty nawigacyjne, baterie pilotów, brak kluczyka dodatkowego, brak dywaników, niski stan paliwa w zbiorniku (Uwaga! Płyny eksploatacyjne są przez nas sprawdzone i uzupełniane przed wydaniem pojazdu – w celu bezpiecznej podróży do domu zakupionym pojazdem)
    4. inne podobne,
    5. o których zostaliście rzetelnie poinformowani, LUB na które otrzymaliście rabat/ upust
  4. PAŃSTWA PRAWA:

  5. W każdej innej sytuacji w szczególności kiedy to JCK Sp. z o.o lub jeden z podmiotów grupy JCK - na przykład nasza czeska lub niemiecka działalność wystawiają dokument sprzedaży pojazdu KORZYSTACIE PAŃSTWO Z PEŁNI PRAW Z RĘKOJMI
    • w wielu przypadkach rozpatrzymy Państwa oczekiwania reklamacyjne pozytywnie niezależnie od podstawowych praw z Kodeksu Cywilnego. ZALEŻY NAM na budowaniu przyjacielskich więzi z Klientami i starami się tak właśnie traktować każdą sprawę! NIE OZNACZA to pełnej i nieograniczonej gwarancji w każdej sytuacji oraz, że otrzymacie Państwo pełen koszt każdej reklamacji. Tak jak powyżej w punkcie 1)! Wybrane elementy stanowią części eksploatacyjne i będą się zużywać. Te koszty eksploatacji pojazdu będziecie Państwo pokrywali samodzielnie! Niemniej zgłaszajcie się do nas jeśli zauważyliście, coś niepokojącego w aucie, co ujawniło się w trakcie użytkowania a o czym nie powiedzieliśmy (niezależnie od przyczyny). Państwa bezpieczeństwo i komfort są dla nas priorytetem tak samo jak ogólne zadowolenie z naszych usług.
  6. PROCEDURA ZGŁASZANIA REKLAMACJI

  7. Zgodnie z Ustawą powołaną powyżej JCK Spółka ma obowiązek rozpatrzyć każdą taką sytuację ale ma również prawo jako Sprzedawca wybrać / wskazać miejsce usunięcia wady, którą Państwo reklamujecie. To my wskazujemy warsztat, który dokona napraw ewentualnych. Pamiętajcie o tym!
  8. Koniecznie przed zleceniem wykonania naprawy zgłoście do nas pisemnie swoje uwagi i roszczenia, wystarczy mailem na adres: jck@autadlaprzyjaciol.pl abyśmy mogli zareagować i usunąć wadę. JEŚLI TEGO NIE ZROBICIE i podejmiecie samodzielne próby usunięcia wady to jest to Państwa decyzja j wybór ale tym samym pozbawiacie się Państwo swoich praw z rękojmi. Nie możemy odpowiadać kosztowo za wyceny wybranego przez Państwa warsztatu czy sposobu usunięcia wady.
  9. Rozpatrzenie Państwa zgłoszenia jest zawsze dwuetapowe. Najpierw rozpatruje to osoba, która jest odpowiedzialna za część operacyjną naszej firmy. Jeśli nie jesteście zadowoleni to możecie odwołać się do Zarządu Spółki. W każdej sytuacji pozostaje też droga sporu sądowego lub zapis na sąd polubowny. Sądem Cywilnym właściwym dla Siedziby Spółki jest Sąd w Świdnicy.