Często zadawane pytania

Główna różnica jest taka, że nie jesteśmy komisem. Sprzedajemy auta w procesie on-line. Auto zobaczysz u nas najczęściej dopiero gotowe dla Ciebie. Wcześniej wybierzemy wspólnie auto dla Ciebie. Pokażemy Ci jego opisy, zdjęcia, opinie rzeczoznawcy albo nasz krótki protokół. Do tego od polskich komisów różnimy się też skalą działalności. Mamy legalną działalność w Niemczech. Nasi współpracownicy są też w Czechach, czy Szwecji. Naprawiamy auta w Polsce dla naszych, niemieckich Klientów. Sprzedajemy też auta w Niemczech, co pokazuje rzetelność naszych opisów samochodów, które Wam oferujemy.
  1. Własność pojazdu

    Po pierwsze trzeba wiedzieć, że od 2005 roku nie ma już "Fahrzeugbrief" i "Fahrzeugschein", ale w przypadku samochodów, które ostatnio zmieniały właściciela na terenie Niemiec przed październikiem 2005, te stare wersje są ważne zarówno w Niemczech jak i w Polsce. Na ich podstawie zarejestrujecie auto w Polsce. Po 2005 roku obowiązują Zulassungsbescheiningung Teil I i Zulassungsbescheinigung Teil II. Różnica to mniej danych na temat byłych właścicieli pojazdów, oraz ZGODNOŚĆ z europejskim formatem w innych krajach. Jeśli porównacie te niemieckie dokumenty polskim dowodem rejestracyjnym to stwierdzicie, że w tych samych rubrykach są te same dane odnośnie auta. Zatem często nie trzeba niemieckich dokumentów rejestracyjnych tłumaczyć na polski. Zatem potrzebujecie dwa niemieckie dokumenty, pamiętąc, że w Niemczech nie trzeba mieć umowy kupna auta, by go rejestrować na siebie. WŁAŚCICIELEM jest ten, kto ma w ręku obydwa dokumenty Teil 1 i Teil 2. Motocykle do 125 cm3 będą często miały tylko ten mały dokument, Teil 1 oraz Świadectwo Homologacji. Po prostu w Niemczech handel pojazdami jest dużo prostszy niż w Polsce. Tłumaczenie będą potrzebne, gdy w niemieckich dowodach rejestrowych są jakieś dodatkowe wpisy, o felgach, kołach, zawieszeniu, etc.

  2. Europejskość auta

    Kolejnym ważnym dokumentem jest Świadectwo Homologacji zwane w Niemczech z angielskiego COC lub po niemiecku Übereinstimmungsbescheinigung. Ten dokument pozwala zarejestrować auto w dowolnym kraju w Unii Europejskiej. Przyda się jeśli kiedyś będziecie chcieli auto sprzedać do Niemiec, a to się coraz częściej zdarza. Też nie trzeba tego dokumentu tłumaczyć.

  3. Badanie Techniczne

    Niemieckie badania techniczne zachowują ważność w Polsce jeśli są ważne conajmniej ponad pół roku w Niemczech. NIE RÓBCIE zatem na siłę kolejnego badania technicznego w Polsce. To nie dotyczy tylko samochodów specjalnych, karetek, strażackich itp. Badanie techniczne też będzie konieczne przy LPG, albo haku czy innych niestandardowych elementach. Badanie techniczne jest wpisane na dokumencie Zulassungsbescheinigung Teil 1 lub wydawane na osobnym dokumencie przez diagnostę , Tüv, DEKRA lub innego.

  4. Inne ważne

    Zatem kupując auto w Niemczech nie bądzcie zdziwieni pytaniem, o to czy w ogole chcecie umowę. Prywatna osoba to Wam chętnie wystawi, ale handlarz będzie się cieszył sprzedając bez umowy, bo oszczędzi na podatkach.

Odwrotnie niż w Polsce Niemcy nie patrzą na datę produkcji auta, albo tylko w niewielkim stopniu. Ważna dla nich jest data pierwszej rejestracji!. Po numerze VIN można w większości pojazdów ustalić datę produkcji. Auta z Niemiec są dlatego często oferowane "sztucznie" z nowszym rocznikiem na podstawie daty pierwszej rejestracji. Co ważne auta z rejestracją z pierwszego kwartału będą wyraźnie tańsze od tych z reszty roku, ponieważ handlarze wiedzą, że w innych krajach jest inaczej i na przyklad Polacy będą potem pytać o konkretną datę produkcji. Jeśli macie wątpliwości to dzwońcie do mnie lub pytajcie Waszego dilera danej marki. 10 znak w VIN to generalnie rocznik pojazdu, ale nie zawsze !!! Lata 2000 do 2009 to były cyfry po prostu, 1,2,3, itp, Lata 2010 i w górę to litera, A dla 2010, B dla 2011, itp

Generalnie to bzdura. Dobre auta są tam droższe niż u nas. Nasi Klienci wiedzą o tym, że za dobrej jakości auto używane trzeba zapłacić. Na nasz rynek trafiło wiele „kombinowanych” w różnych sposób pojazdów w celu maksymalizacji marży przez różnych kombinatorów właśnie. Normalni handlarze tacy, jak carforfriend.pl chętnie udostępnią Wam zawsze historię pojazdu czy inne ważne fakty na temat danego egzemplarza. Nie oczekujcie i nie wybierajcie jednak, że auta z zagranicy będą jednocześnie najtańsze i najlepsze. Nie jest też tak, że do Polski trafia sam złom. Po prostu w Niemczech czy Szwecji godzina pracy mechanika to około 70 Euro, stąd wiele napraw taniej zrobić u nas i stąd bierze się marża handlarzy często. Rynek w Polsce się zmienia i coraz więcej firm działa rzetelnie! Po prostu patrz gdzie i co kupujesz!

Tak, warto kupić auto w Niemczech, ale najlepiej zróbcie to z nami. Bo ryzyko jest też duże. Wielu osobom wydaje się, że jeśli znają kilka słów po niemiecku, to zrobią świetny interes jadąc samemu. To nie takie proste. Ale.... Auto w Niemczech są zazwyczaj nadal dużo lepiej wyposażone niż te same modele sprzedawane w Polsce Niemieckie drogi są dużo lepsze, więc nawet większy przebieg nie oznacza śmierci technicznej samochodu Niemieckie przeglądy techniczne są na serio, więc auta są naprawiane na bieżąco. To nie dotyczy zakupu auta, któremu się właśnie skończyło badanie techniczne i właściciel woli to auto sprzedać niż doprowadzić do stanu użyteczności

Tak, z tego żyjemy! Zapraszamy. Znamy w sumie osiem języków europejskich i mamy „swoich ludzi” w różnych krajach. Zatem pytaj po prostu! Zapraszamy jeszcze raz! Koszty usług znajdziesz w zakładce CENNIK.

Tak, od tego mamy franczyzę! Nauczymy Cię i poprowadzimy za rączkę drogą do własnego biznesu w sektorze handlu używanymi autami. Nie zrobimy tego za darmo, ALE ZAPEWNIAM CIĘ, że nie stracisz pieniędzy kupując franczyzę ode mnie! ŻADEN INNY FRANCZYZODAWCA nie daje takiej pewności w Polsce! Zadzwoń, to Ci się może tylko opłacić! Chyba, że wolisz nadać słuchać Twoich znajomych, którzy w życiu nie sprzedali żadnego auta, ale wmawiają Ci, że to nie jest biznes dla Ciebie, że to ryzykowne, etc.. Pewnie nadal pracują na etat , prawda? a Tobie doradzają jak robić biznes , hmmm ...

Nie ma czegoś takiego jak jedno cudowne źródło samochodów używanych! Kupujemy je od osób prywatnych, dilerów nowych samochodów, którzy przyjęli auta w rozliczeniu od swoich klientów. Kupujemy również z zamkniętych, profesjonalnych aukcji internetowych, dostępnych tylko dla uwiarygodnionych firm, takich jak nasza! Kupujemy również auta uszkodzone i naprawiamy je dla Was używając najlepszych części w wiarygodnych, zaufanych warsztatach.

Zapytaj o ofertę

Masz pytania dotyczące tego samochodu?